maanantaina, heinäkuuta 28, 2014

Tavoitteita ja motivaatiota

Tervehdys! Nyt olen tasan vuoden ollut Ringan ja Janin valmennuksessa. Ensi viikolla alkaa uusi sopimuksemme - ja vuoden sijaan se kestääkin kolme vuotta! Ajattelin, että nyt kun ollaan hyvään alkuun päästy, niin katsotaan mihin oikein pystymme kun on kunnolla aikaa! :) Moni onkin kysynyt tavoitteistani, että mitkä ovat todelliset tavoitteeni? Mitä varten treenaan? Miksi menen salille kauniina kesäpäivänä hikoilemaan? Mitä varten kiusaan itseäni ruokavaliolla jossa ei ole yhtään sallittu mitään herkkuja? Että mitä järkeä tässä kaikessa on, kun on vaan kuitenkin yksi elämä! Ja kun elämästä pitäisi nauttia! Ja kun olen niin vanhakin ettei tässä iässä enää kannata?! Ja kyllähän sä Mari nyt yhden pullan voit silloin tällöin ottaa...
Niinpä niin... No juu... enpä tiedä mikä tässä elämässä kannattaa?  Me ollaan kaikki niin erilaisia ja nautitaan eri asioista... Mielestäni pääasia on, että on onnellinen omaan elämäänsä - meillä kun kaikilla tosiaankin on vain tuo yksi elämä! No juu ja tuo ikäkysymys - mielestäni olen liian vanha ainoastaan alle kolmevuotiaiden pallomereen! :D
  
Tavoitteeni ovat tässä vuoden aikana jonkin verran muuttuneet... Kun otin Ringaan vuosi sitten yhteyttä, oli tavoitteenani oppia syömään  oikein  ja laihtua jokusen kilon verran, mutta enpä minä laihtunut yhtään ole - tosin kokoni on kyllä hieman pienentynyt :). Eli todennäköisesti kiinteytymistä ja ehkä myös lihasta on tullut rasvan tilalle... Mielestäni  ryhtini on parantunut jolloin vaatteet istuvat paremmin päälleni. Parasta on tietenkin se, että minulla on hyvä ja useinmiten energinen olo koska syön tarpeeksi paljon ja tarpeeksi usein, monipuolista ja puhdasta ruokaa.

Jokainen minut tunteva tietää, että maailmassa ei ole yhtään epäterveellistä dieettiä olemassa jota en olisi jonain maanantaina aloittanut - vaikken ole koskaan edes ylipainoinen ollutkaan. Hassua, mutta luulin aina ennen, että kun laihdutan muutaman kilon pois, niin sillä tavalla saan unelmavartalon itselleni. En älynnyt, että rasvan tilalle pitäisi saada lihasta jotta vartalo näyttäisi sopusuhtaiselta ja terveeltä. Laihduttanut olen aina sillä periaatteella, että mitä vähemmän syön ja mitä enemmän mahani kurnii, sen parempi lopputulos... No, kaikkihan sen tietää, että tuo ei paikkaansa pidä. Minäkin tiedän sen nyt - mutta opin sen vasta kantapään kautta!
Olen noudattanut nyt vuoden ajan tarkkaa ruokavaliota, punninnut jokaisen suupalani. Kokemusta tarkasta ruokavaliosta minulla on useamman vuoden takaa, kun olen ollut Fitfarmin nettivalmennuksissa, mutta ne kestivät aina vain maksimissaan muutaman kuukauden kerrallaan. Tämän vuoden aikana olen muutaman kerran tehnyt syömäöverit ja olo on ollut sen jälkeen useamman päivän kamala - en osaa siis edelleenkään syödä herkkuja maltillisesti!  Mättöämisen jälkeen ei ole auttanut muu kuin ottaa itseään taas niskasta kiinni ja ryhdistäytymiseen on yleensä auttanut se, kun muistelen miten hyvä olo minulla on, kun syön ohjeen mukaisesti.

Tavoitteenani ei ole enää laihtua, mutta rasvan tilalle haluan lihasta - ja paljon! Suuren suurien lihaksien lisäksi haluan tietenkin myös voimaa, mutta haluan pysyä kuitenkin melko pienissä rasvoissa, siksi haluan noudattaa terveellistä ja vähärasvaista ruokavaliota. Janin kanssa tehtiin alkukesästä painotavoitteet jouluksi - enkä nyt puhu elopainostani ;D Vaan kyykky, maastaveto, penkkipunnerrus ja vinopenkki saivat painotavoitteet joihin tähtään ja viimeistään viikolla 50 olen nuot painotavoitteet saavuttanut - sen olen päättänyt! Jouluna varmasti teemme uudet tavoitteet juhannukseksi - ruokahalu kun usein kasvaa syödessä! ;)
Vuosi sitten kun Ringan ja Janin valmennuukseen ryhdyin, hieman pelkäsin mitä tapahtuu alkuinnostukseni jälkeen... Mutta, nou robleemos! Motivaatiota kyllä riittää, kunhan paikat kestää - nimittäin tässä iässä ;D
 Uskotaan itseemme ja nautitaan elämästämme :)
- Mari :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti